Det finns en plats där tiden saktar ner så att ni kan hitta tillbaka till varandra.
En trädgård fylld av fågelsång, varmt ljus, blommor och fruktträd som bjuder på mandel, oliver, fikon, druvor, apelsiner, papaya, bananer, granatäpplen, pekannötter, chirimoya, kaki och nísperos. Liv överallt. Vilt, vackert och ymnigt.
Första gången jag kom hit blev jag förälskad direkt. Inte bara i trädgården i sig, utan i känslan av harmoni på den här platsen. Något landade och öppnades. Det kändes som att komma hem till något jag inte vetat att jag saknat.
Och kanske är det just det som Eden alltid har symboliserat.
Inte en plats av skam eller begränsning, utan en plats av oskuld, kontakt, njutning och livfullhet. En plats där Adam och Eva först såg på varandra med förundran. Där kärleken var enkel. Närvarande. Ärlig. Levande.
Relationsarbete är inte alltid mjukt. Ibland ber kärleken oss att se på det vi har undvikit: bitterheten, avståndet, orden vi aldrig sa. Det är ett modigt arbete, och ni kommer inte att göra det ensamma.
På Casa Eden får ni äta av alla frukter.
Här finns tillåtelse att åtrå varandra igen, och att säga nej. Att skratta tills sent på kvällen och att gråta. Att hålla händer under olivträden. Att vila i solen. Att tala från hjärtat. Att återupptäcka den version av er själva som fanns innan livet blev så upptaget.
Det här är ett retreat om att återvända. Till sinnena, till kontakten och till de emotionella behov som får kärleken att blomstra: att känna sig sedd, vald, trygg, lekfull, önskad och djupt mött.
Inte genom att bli någon annan, utan genom att minnas vilka ni redan är tillsammans. En gång valde ni varandra.
Detta är er återkomst.
Och kanske, en ny början.
Välkomna till Casa Eden.





